Prowadzone przez nas audyty mogą stanowić samodzielną usługę jak również być pierwszym etapem procesu restrukturyzacji. Cały proces audytowy na który składają się audyt procesów, struktur i kosztów, ma na celu identyfikację słabych i mocnych stron marketingu jako funkcji realizowanej w przedsiębiorstwie. Jest to pierwszy etap optymalizacji marketingu w firmie.
Poddajemy gruntownej analizie wszystkie procesy marketingowe funkcjonujące w przedsiębiorstwie, także te, które przebiegają poza działem marketingu. Nasze działania w tym zakresie mają na celu identyfikację wąskich gardeł oraz powielających się procesów, a także procesów nieefektywnych.
Analiza struktury działu marketingu ma na celu określenie czy jest zaprojektowana w optymalny dla przedsiębiorstwa sposób, czy zapewnia sprawną realizację istotnych funkcji marketingowych, a także czy jest zoptymalizowana pod kątem przepływu informacji.
Analiza ponoszonych kosztów marketingowych ma pomóc określić czy wszystkie z nich są niezbędne, czy są efektywne i odpowiednio alokowane. W trakcie audytu określamy na ile ponoszone koszty marketingowe są skorelowane z wielkością sprzedaży firmy.